Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Svetislav Basara – nepostojana psihologija i kontinuitet lupetanja

Komentari (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 29 maj 2013 13:59
Khevenhiler
Basara često, s pravom, kritikuje palanački duh Srbije.
Ipak, kad grmi uz pomoć autoriteta nepoznatih najširem čitalaštvu, liči upravo na građanina male varoši. I to ne prvog.

Gospodine Kecmanoviću, vi ste kao Bil O Rajli naše javne scene. (Ovde se ja pozivam na Basari nepoznat autoritet.)
Preporuke:
62
7
2 sreda, 29 maj 2013 14:00
Marta Koen
Da se ne lažemo: Svetislav Basara je najveći srpski antisemita svih vremena!
Preporuke:
55
22
3 sreda, 29 maj 2013 14:02
Danko
Lakrdija od pisca to je Basara.
Preporuke:
90
14
4 sreda, 29 maj 2013 14:04
Hajde malo o Ekremu
Zašto samo o Basari?
Preporuke:
65
11
5 sreda, 29 maj 2013 14:09
Dino Zoranić
Kad se Svetislav nalupeta to ni voz ne može da povuče!
Preporuke:
83
9
6 sreda, 29 maj 2013 14:38
@Marta Koen
Slažem se! O tome da li je on relevantan kao pisac, može da se diskutuje... Ali nema sumnje da je barem u tome o čemu vi govorite - najveći!
Preporuke:
37
7
7 sreda, 29 maj 2013 14:47
Pisac i politika
Piscima nikada nije strano da se pozabave i politickim temama, ali to treba da rade na strucan i intelektualno dorastao nacin. Kada se Svetislav Basara poduhvati pisanja nekog ''ozbiljnijeg'' teksta on vrvi od uutrašnjih kontradiktornosti, potpunog izostanka kvalitetne argumentacije a ako na to dodamo da je zaključak unapred poznat ti tekstovi ne mogu da budu ništa drugo do ideološki pamfleti. Kada piše kraće tekstove, lične osvrte tada još i može nekako da prođe, jer čitalac pada na humor i dosetku, ali kada pokušava da artikuliše jedan ozbiljniji, koherentniji politički stav, gubi se u izmaglicama neznanja i ideloške strašćenosti. NE smatram da dotični nije sposoban da kvalitetno politički rezonuje ali da bi se to izvelo potrebno je malo više znanja i mnogo misaonog truda i što je najbitnije što veća intelektualna otvorenost.
Preporuke:
48
5
8 sreda, 29 maj 2013 15:29
Danilo
Razlika između Kiša i Basare sastoji pre svega u tome što je Danilo Kiš bio - pismen. A Svetislav Basara je formalno i neformalno neobrazovan, priučeni "postmodernista"...
Preporuke:
77
7
9 sreda, 29 maj 2013 15:29
Lepa Brena srpske književnosti
Basara je iskoristio priliku u ono vreme ranog postmodernizma, kada domaća publika nije baš temeljno poznavala tendencije u svetskoj postmodernističkoj literaturi, da svoje srednjoškolske sastave i kafanske viceve proda kao "postmodernizam". Ne treba da zaboravimo da se Basara pojavio u vreme monopola Lepe Brene u srpskoj i jugoslovenskoj popularnoj muzici. Basara je bio i ostao udaljen od savremene književne produkcije u onoj meri u kojoj je Fahreta Jahić bila i ostala daleko od npr. savremene britanske pop-scene. Mile voli disko, a ja kolo šumadijsko - to je Basarin moto!
Preporuke:
55
7
10 sreda, 29 maj 2013 15:34
TMPGEnc
Gospodine Kecmanoviću, zar vam nije dosadilo pisati o Basari?
Preporuke:
8
47
11 sreda, 29 maj 2013 15:35
fristajlo
Okrpi ga Vladimir "junački"...
Ako.
No, sa druge strane- treba razumeti Basaru. U kafani- glavna zvezda; kad se svi dobro "natankuju"- samo je njemu ostajalo uma i jezika da zabavi "publiku.
Ima takvih ljudi, podnose piće. Lucidniji su kad popiju.
A onda se otrezne, a niko neće da ih sluša; zna to da frustrira...
Zato, Vladimire- ne budite tako oštri prema kolezi; on ima svoju publiku. Ne ugrožava ni Vas, ni druge pisce.
A valjda imaju pravo i kafanski mislioci, kao i slušaoci Cecinog i "Divinog" opusa da imaju svog omiljenog pisca?
Realno, i bez šale- Basara je bistar, duhovit ali mentalno nedisciplinovan i etički nedosledan čovek; to njegove tekstove čini zanimljivim, ali- potpuno nepouzdanim u pogledu istinitosti teza koje zastupa.
Lake mentalne vežbe- ništa više od toga.
Mislim da ste ga uzeli malo preozbiljno; to, što ima ovoliko publike, ne znači da je on dobar, već da je publika- loša.
Inače- dobra "vivisekcija"...
Preporuke:
62
6
12 sreda, 29 maj 2013 15:44
anonymous
Ali – ako je elitizam to što nam nudi Basara, i ako je navodnoj „sabornosti“ Cece, Dobrice i Matije, koju projektuje u prošlost, alternativa „sabornost“ na liniji Karleuša – Sreten Ugričić – Sveta, ovim tekstom jasno projektovana u budućnost – tek ćemo da deremo kožu na šiljak.


aahhahahha...auu, kako ga je osisao ovaj decko, ej, basara, izvini brate, ali ja posle ovog ne bih ni uzeo olovku, a kamoli nesto pisao...pa ovo je vrh! ja cu ceo clanak rucno prepistai i zakaciti ga na frizider, da svi mogu da ga citaju koji me posete, bice citanje pod obavezno...

svetislavu basara, tebe je muski opleo, a meni je dao volju za zivotom i very da mi ipak imamo jos ljudi u ovoj drzavi...aj sad zdravo! :)
Preporuke:
56
6
13 sreda, 29 maj 2013 16:38
@Khevenhiler
Basara često, s pravom, kritikuje palanački duh Srbije.

Za Basaru i njmeu slične, palanački duh je cilj koji nikada dosegnuti neće.
Setimo se sa koliko je duha Momo Kapor pisao o „malograđanoštini“ koja je zapravo mnogo benignija od, recimo „beograDŽanštine“.
Evo nedavni primer kako je Đilas vređao neke ljude. Prenosim komentar:
Osvrćući se na savet portparola URS Marka Selakovića, koji mu je poručio da manjak u gradskom budžetu nadoknadi tako što će da oporezuje bogataše s Dedinja, Đilas se nervozno obrecnuo:
-Ko je taj i odakle je?Je l‘ iz Beograda?On i ne zna šta je Dedinje!
Kakav blam,gospodine Đilase! U vašoj biografiji piše da vam je otac iz sela Očigreje u Bosni, a majka kolonizovana iz Like. Drugim rečima, to znači da ste vi prva generacija Beograđana, ako ste uopšte i rođeni u Beogradu.Obaška što nigde ne piše zašto je biti Beograđanin bilo kakva odrednica za uspeh i pohvalu.
*
Tako i Basara,priča o palanci. I Karleuša je beograDŽanka...
Preporuke:
43
4
14 sreda, 29 maj 2013 17:55
Gospodine Kecmanoviću
Čime Vas je Basara zadužio da ga uporno vraćate iz anonimnosti gde objektivno pripada?
Po čemu su njegov pljuvačine zavredele kolumne?
Da nije objavio novu "knjigu".
Taman malo odmorim, nema ga ni na B92 ni na Studio Đ već cela 3 dana. A onda Vaš tekst o njemu.
Poštedite nas!
Preporuke:
40
6
15 sreda, 29 maj 2013 19:30
Vlada, Srbija
Lišeno otklona i zaklona koji su mu nudili upokojeni postmodernistički postulati, kvaziintelektualističko prokenjavanje tu alteranativu da predstavlja ne može.
Sasvim dovoljno!
Preporuke:
32
3
16 sreda, 29 maj 2013 20:48
Doljnja Mala
Basara je "Krleusa koja nema silikonke". Retko los pisac.
Preporuke:
39
5
17 sreda, 29 maj 2013 21:24
seljak bezemljaš
"Svet promašenih odaje se komešanjem i nemoćnim napinjanjem. Duhovi bi da izađu na svetlost ali nemaju snage i sreće. SPUTAVA IH STVARALAČKA NEMOĆ...."

Ovaj citat iz knjige Milovana Danojlića
KAKO JE DOBRISLAV PROTRČAO KROZ JUGOSLAVIJU BIGZ 1977.g. tačno i precizno, definiše sve naše Basare. Na gomili.

U TOJ knjizi pisanoj 1977.g. Danojlić u liku pisca kolumni, Lazara Marića kao da anticipira pojavu Svetislava Basare.

"Lazar Marić..Za kratko vreme, u tri godine, načini karijeru koja, ništavna kao i sve što se bezbolno postiže, po nekim drugim merilima nije bila za potcenjivanje. Izvešti se u ..zanovetanju i bockanju...počeo je da se podsmeva.
Do grla u žalosnom poslu obezvređivanja reči on, kao i toliki mu drugari, brzo zapade u moralnu otupelost ..Na licu mu je stalno lebdeo podsmešljiv izraz u kojem je bilo više lukave, dobro raspoložene gluposti, nego li nadmoćne pronicljivosti, do koje je držao.
LAZAR MARIĆ JE IGRAO NAJJADNIJU ULOGU KOJU ČOVEK OD PERA S PEROM MOŽE IGRATI".
Preporuke:
40
1
18 sreda, 29 maj 2013 21:47
kaca
Basara :papazijana od reci ,"ideja "," humora " poluobrazovanosti nešto što je mogla samo da izrodi postmodrenistička i liberalno -amerogradjanske Srbije.Američka subkultura koja se prodaje kao srpska "velika književnost".Basara je paradigma kvazi kulturne elite Srbije i Srba koja ce u istoriji književnosti Srba biti zapisana kao zalostan period.
Preporuke:
23
3
19 sreda, 29 maj 2013 23:25
Beli Orao
Naš Redi je za Basaru, Basara iliti Basara je za našeg Redija amater iz podsavezne lige, samo su mu dali prostor.
Preporuke:
13
1
20 četvrtak, 30 maj 2013 00:38
kurir
Za razliku od Basare, koji zna da misli i piše, mladi Kecamnović zna da misli ali jako loše i do zla Boga dosadano piše. Zato zavidi Basari.
Preporuke:
11
30
21 četvrtak, 30 maj 2013 07:31
...
Bravo, Beli !
Preporuke:
8
0
22 četvrtak, 30 maj 2013 07:50
...
Šteta za Basaru, ...je učinio svoje. I Beograd. Bolje da se na vreme povukao u neku svoju Jasnu Poljanu da zaista piše. Njegove kolumne u listu "Danas" odavno sam prestao da čitam.Zar nije bilo nikoga da mu na vreme kaže, mani se politike. Za mene, on je uvek bio bolji esejista nego prozni pisac. Recimo eseji "Na ivici", 2007 su odlični! Takođe malo spominjani "Virtuelna kabala", mislim iz 1996. Autorova sumnja da "zbog godina" Basara verovatno neće moći da pruži ništa veliko u budućnosti, najblaže rečeno je neukusna: kada bude u Basarinim godinama, a to su najbolje godine za pisca, autora se možda niko više neće ni sećati.IUnapred hvala na minusima.
Preporuke:
14
6
23 četvrtak, 30 maj 2013 08:02
Karl Marks-naš duhovni vođa
Basara često, s pravom, kritikuje palanački duh Srbije.

Kako neko ko je rođen u nekom selu ispod Tare, može da kritikuje varoš ili palanku?

Varoši i palanke dale su najveće umove srpskog naroda. U ovom grmu leži zec. Dotični je šovinista prema svom narodu i prema onima koji su bolji od njega.
Preporuke:
25
6
24 četvrtak, 30 maj 2013 10:20
thinking maize
"Najlepše" Basove "povesti" su u "stilu" "road mouvie" DUŽ pruge Beograd-Bar, tačnije po "tragovima drevnih" srpskih "kulturno-obrazovnih institucija" pod "patronatom" srpske "velikomučenice" "Rajke Šljivić"! Šta, niste čuli da je "sv. velikomučenica" "Rajka Šljivić" Basova PRESLAVA!? Očigledno je Bas dao POVELIKI OBOL njegovoj "zaštitnici" tokom pisanja "kolumni" za "Danas"!? Šta ćete, valja to SVARITI!? Kao i ČINjENICU da je ON tek DRUGI KOLUMNISTA "Druge Srbije"!? PRVA je NEOSPORNO "Viva La Diva" Jeb..., pardon Jelena Ker..., pardon Karleuša, a TREĆI "NEPRIKOSNOVENI" Pera PORNOMAN Luković, SRAMOTA mog Kraljeva!?
Preporuke:
17
7
25 četvrtak, 30 maj 2013 16:43
Milos
Za razliku od Basare, koji zna da misli i piše, mladi Kecamnović zna da misli ali jako loše i do zla Boga dosadano piše. Zato zavidi Basari.


Nema sumnje da Basara zna da misli - ali po porudzbini, po unapred zadatoj ideoloskoj matrici, zato najveci deo onoga sto napise u vezi sa raznim politickim temama ima vrednost samo za malobrojne ideoloske fanatike sekte kojoj i sam pripada. Za nas ostale, mnogobrojnije te papazjanije od tekstova ne vrede nista. Ne sumnjam da je moguce kvalitetno artikulisati politicka gledista koja Basara zastupa ali da bi se to uradilo treba imati malo sirine uma, politicko obrazovanje i mnogo znanja - a Basara to nema, i zato nas osudjuje na vecito ponavljanje stupidnih teza.
Preporuke:
9
0
26 četvrtak, 30 maj 2013 22:46
seljak bezemljaš
& Beli orao.
Prijatelju, postavio si osnovno pitanje ne samo naše kulturne politike, već i novije istorije.
Kako je to "uspeo" S.Basara i važi za pisca a REDI ne. Na čemu počiva proizvoljnost koja jednog osrednjaka diže iz intelektualnog podzemlja, druge tamo ostavlja.

Nema se vremena pa o tome drugi put.
Preporuke:
8
3
27 četvrtak, 30 maj 2013 23:06
Beli Orao
""Seljak Bezemljaš.

Sinoć sam bio na promociji jednog zrelog novinara za koga se svi pitaju gde je, a on fala Bogu preživ i prezdrav.
Bilo je reči o mediokritetima kao opasnosti.
Opasnost od nuklearnog rata je na vrhuncu.
Preporuke:
5
5
28 petak, 31 maj 2013 03:01
tu piti or not tu piti..
Kad pročitam Basarino pisanije,setim se velike misli nepoznatog pisca(s kraja maja);
Pre nego zapišem prvea slova na praznom papiru(ekranu),zastanem i razmislim,
da li da počnem ili da prestanem da pijem.
Preporuke:
7
4
29 ponedeljak, 03 jun 2013 13:19
Nadica
@ Marta Koen U pravu ste, Basara je antisemita i uživa nečiju podršku.
Preporuke:
1
1
30 utorak, 04 jun 2013 18:40
Danko B. Marin
Drugosrbijanski blesaveraj-bestseleraj,a piscu bi trebalo zabraniti da se na TV ekranima pojavljuje dok ne nauči da briše nos maramicom!
Preporuke:
2
1
31 četvrtak, 06 jun 2013 08:46
Nikola
Nema tu ni p od pisca, jedino vredno što je on sam parodija
Preporuke:
1
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner